7 zásad pro zdravý život

Říjen 11, 2009 by admin  
Sekce Zdraví

1.Dobrá životospráva

skákajcí ženaSprávná životospráva je ve vašem životě velmi důležitá, protože ovlivňuje nejen vaše zdraví, ale i psychický a fyzický stav. Měli byste si jednak dopřát dostatek pohybu, který je velmi důležitý. Udržíte si tím krásnou postavu, budete uvolnění a také se fitness centrum anebo posilovna pro vás může stát relaxačním místem. Pokud však se stydíte navštívit jedno z těchto zařízení, zkuste trénovat doma v podobě nějakých cviků, zakupte si také posilovací přístroje a dodržujte pravidelný pohyb. Pokud se chcete odreagovat, cítíte se ve stresu, zkuste zavítat do přírody, ať už se jedná o les či park. Je to místo s čerstvým vzduchem, kde není smog a rušno. Projít se parkem je určitý způsob odreagování.

Nejvydatnější by měla být snídaně, která tvoří základ celého dne.

Důležitým bodem je zdravé jídlo, což tvoří 50 % tréninkového programu. Měli byste jíst pravidelně, a to nejlépe pětkrát až šestkrát denně, ale v menším množství. Nejvydatnější by měla být snídaně, která tvoří základ celého dne.

2.Sportování

sportováníSport je důležitou složkou pro vaše zdraví. Jedná se o činnosti, které byste měli vykonávat s radostí. Sportování by se pro vás mělo stát určitý způsob relaxace, ať už se jedná o volejbal s přáteli či o fotbal. Důležité je, že se do ničeho nenutíte a nekonáte to s nechutí. Sport má své velké výhody, a to zejména udržení postavy a kondice. Mnoho lidí se rádo vydá do sportovních středisek, kde se může bruslit, běhat či se pouze procházet. Zajděte si zahrát basketbal či házenou se svými starými známými, tím skloubíte dvě užitečné věci v jedno – budete s přáteli a přitom sportovat.

Doporučujeme vám zavítat do fitness center anebo vyzkoušejte klasické cviky dle videí doma. Dopřejte si jen to nejlepší a prodlužte si svůj zdravý život sportem.

3.Zdravé jídlo a stravování

zdravé jídloUrčitě byste měli dodržovat hlavní zásady pro zdraví, a to je pohyb na čerstvém vzduchu a také byste se neměli přejídat, čímž byste zatěžovali zažívací systém. Při stravování dodržujte pravidelnou hodinu, a to většinou pětkrát denně, a dávejte si menší porce. Jídlo si vychutnávejte a také vám doporučujeme, abyste nekouřili a nepili alkohol. Jídlo byste si během dne měli vhodně rozdělit, přičemž by měla snídaně a večeře tvořit 20 %, oběd 40 % a přesnídávka a svačina by měla tvořit 10 %.

Měli byste se zaměřovat na pestrou stravu, omezit tučná jídla a cukry. Každé jídlo byste měli obohatit syrovou zeleninou a během dne si dát i ovoce. Dejte si pozor na solení a také přepálený tuk. Dodávejte do sebe vitamíny, protože patříte-li mezi kuřáky, měli byste počítat s tím, že jedna cigareta zničí v těle 100 mg vitaminu C.

Jedna cigareta zničí v těle 100 mg vitaminu C

V dostatečné míře dbejte na mléčné výrobky, které vám dodají vápník. Ovoce vám do těla dodává vitaminy a ryby byste si měli dávat minimálně dvakrát týdně. Vitamin B je obsažen v celozrnném pečivu, které je ke zdravému stravování vhodné.

4.Spánek

miminko spánekZdravý spánek je pro váš zdravý životní styl také velmi důležitý. Měli byste chodit spát ve stejnou dobu, čímž si váš organismus zvykne na pravidelnost.

Spát byste měli v tmavé a dobře větrané místnosti, nepřehánějte to s topením.

Důležitým faktorem ovlivňující spaní je postel, proto byste si měli zakoupit pro vás pohodlnou, rovnou a pružnou postel, která bude dostatečně velká.

Spát nechoďte ani hladoví, ale ani přejedení.

5.Práce

Práce - workPracující lidé se většinou ocitnou ve stresu, který není pro jejich zdravý životní styl ideální. Nepracujte i během svého volného času, dopřejte si i nějakou tu hodinu pro sebe, zajděte si na procházku či s přáteli. Měli byste si vymezit čas, který bude věnován pouze vám, zajdete si do fitness centra, čímž se odreagujete od práce a stresu.

Pokud práci nestíháte, nehoňte se, zkuste si ji vhodně rozložit a prolínat spánkem, relaxací a jídlem.

Zaručujeme vám, že tím vám práce půjde líp.

6.Kouření a zdraví

kouření a zdravíUrčitě se vyvarujte kouření, které velmi škodí vašemu zdraví. Nikotin vyvolává zúžení cév, ale i přesto si kuřáci nedají říct. Kouření je pro mnoho lidí dobrým pocitem, ale nemyslí na své zdraví. Zavrhněte kouření a prodlužte si svůj život například sportem. Kouření vám způsobuje rakovinu a další nemoci, ale o tom jste již slyšeli určitě hodně. Kvůli kouření nebude vaše sportovní aktivita vykazovat stoprocentní výkon, což je určitě škoda. Nikotin napomáhá v usazování tuků, a to zejména u žen.

Nejhorší, co může kuřák udělat je zakouřit si před sportovní či jinak fyzicky náročnou aktivitou. Neměli byste také zůstávat v zakouřených místnostech, tím se stáváte pasivními kuřáky a může to být pro vás ještě horší, než kdybyste sami kouřili.

7.Alkohol a zdraví

pivo pivoečkoOmezte pití alkoholu, což ovlivňuje také vaše zdraví. Dát si můžete výjimečně dvě nebo tři deci piva po tučném jídle, protože je vhodná na trávení více než limonáda. Ale bohužel u mnoho lidí se ze třech deci stává několik litrů denně. To už se pak nazývá závislost, jež je nebezpečná vašemu zdraví a pro celý zdravý život. Alkohol snižuje odolnost proti infekčním onemocněním a také obsahuje mnoho kalorií, což podporuje ukládání tuků ve vašem těle, také v srdeční krajině.

Přidejte vlastní komentář

Zde můžete přidat vlastní názor k dánému článku.

Novinky ze světa módy