Ze žízně mrtvice

Červenec 1, 2010 by michalka  
Sekce Zdraví

1289651_34924920Máte žízeň? To je velmi špatné, protože pít až tehdy, kdy volá tělo S.O.S., je pozdě. V této chvíli je vaše tělo již dehydrováno a nedostatek tekutin negativně působí na fyzickou a psychickou kondici. Dále vám také snižuje schopnost koncentrace a zhoršuje se pracovní výkon. Mírná dehydratace se může projevit snížením koncentrace, prodloužením reakčního času a také omezenou čilostí. Dehydratace je úbytek tělesné hmotnosti v důsledku ztráty tekutin nižší než 2 %.

Mírná dehydratace vám může zvýšit také riziko vzniku infekcí močových cest, ledvinových kamenů či dokonce i mrtvice. Jestliže ztratíte více než 2 %, zpomalují se vám mozkové procesy, je ohrožena krátkodobá paměť a zhoršuje se vaše koordinace. Jestliže trpíte stresem, ztráty vody si nikterak nevšimnete. Při mluvení však vydechujete nasycenou vodní páru a zrychluje se vám dýchání a rychleji se zbavujete vody. Voda je hlavním chladičem těla a organismus uvolňuje velké množství odpadního tepla. Stres vám zvyšuje také srdeční frekvenci a dýchání, čímž se můžete po dvouhodinové poradě cítit unaveně a můžete pocítit i bolest hlavy.

Většina lidí vypije během pracovního dne sotva 40 % denního příjmu tekutin. I přesto, že voda patří mezi nejdůležitější složky lidského organismu. Minimálně byste měli denně přijmout 2,5 litru tekutin, z čehož 0,5 až 1 litr může pocházet z jídla, jako ovoce či zelenina.

Lidé, kteří dostatečně doplňují tekutiny – konzumují denně tři různé druhy nápojů o 45 % až 50 % více – přijímají i ochucené nápoje než lidé, kteří pijí pouze čistou vodu. Voda tvoří 50 až 60 % celkové tělesné hmotnosti. Pokud tedy vážíte 70 kg, obsahuje vaše tělo 42 litrů vody.

V pití se neomezujte pouze na vodu, protože naše tělo dokáže získat i dostatečné množství vody prostřednictvím sycených nápojů či džusů, mléka, ovocného čaje, ba i z potravin.

Přidejte vlastní komentář

Zde můžete přidat vlastní názor k dánému článku.

Novinky ze světa módy